loading...
آسانترین ها محلی برای شب نشینی ها
مهدی بازدید : 10 یکشنبه 05 آبان 1392 نظرات (3)
آغاز سال جدید تاحصیلی وبهار تعلیم وتربیت را به تمامی همکاران گرامی ودانش آموزان عزیر تبریک عرض می کنم.

شعری از علیرضا قزوه تقدیم شما

اوّل مهر رسيد و من در همان " اوّل آ " بودم

مثل گنجشك دلم مي‌زد، مثل گنجشك رها بودم

پاي يك پنجره ميزي بود، چه تقلّاي عزيزي بود
پنجره راه گريزي بود، خيره در پنجره ها بودم

پشت هر پنجره دنيايي ست، چشم وا كردم و بستم، آه
من كجايم؟ تو كجا؟ با خويش در همين چون و چرا بودم

گفت: بابا دو هجا دارد... نام من چار هجايي بود
نان يكي... آب يكي ... باران... مثل باران دو هجا بودم

گفت: هر حرف صدا دارد... در سكون حرف زدم با خود
هم صدا بودم و هم ساكت ، نه سكوت و نه صدا بودم

گفت: دلتنگ كه اي؟ خنديد... گريه كردم كه پدر... خم شد
آه بابا، بابا، بابا، سخت دلتنگ شما بودم

جنگ شد، پنجره ها افتاد ، بچّه ها تشنه سفر كردند
هشت نهر آينه جاري شد، تشنه در كرببلا بودم

گفت: هي هي! تو كجايي؟ تو ... راست مي گفت، كجايم من؟
تو نبودي... تو چهل سال است... من... اجازه؟... همه را بودم

تو چهل سال همه غايب... تو چهل سال همه در خويش ...
من چهل سال، خداي من! من چهل سال كجا بودم؟


مهدی بازدید : 11 یکشنبه 05 آبان 1392 نظرات (0)

نخستین نکته در انتخاب کابینت این است که چه نوع کابینتی بهترین کارآیی را برای کاربرد ویژه ی شما دارد. بطور کلی می توان کابینت ها را از حیث سفارشی بودن و قیمت به ۳ دسته طبقه بندی کرد:

اندازه و شکل این کابینت ها مطابق استانداردهای متداول است. چون ابعاد قطعات این نوع کابینت، استاندارد است و تقریبا بصورت پیش ساخته وجود دارند، معمولا اگر سفارشی از این نوع، به کارگاهی برسد، همان روز و یا حداکثر ظرف چند روز نصاب می تواند آن را برای مشتری نصب کند. ابعاد و اندازه ها و همچنین شکل و حالت این نوع کابینت کاملا محدود است؛ ولی نقطه قوت این نوع کابینت ها در قیمت رقابتی آنهاست که برای همه مناسب است.

در این نوع کابینت ها، مشتری می تواند از بین دو گزینه ی اندازه و شکل، یکی را با توجه به بودجه و موقعیت آشپزخانه اش انتخاب کند. معمولا این نوع کابینت را پس از آن که سفارش به کارگاه رسیده باشد می سازند و قطعات آن را بصورت از پیش ساخته آماده نمی کنند؛ از این رو، زمان آماده سازی این نوع کابینت بیشتر از کابینت های معمولی خواهد بود. وجود چند گزینه ی شکل و اندازه در این نوع کابینت ها باعث می شود مشتریان امکان انتخاب بیشتری داشته باشند؛ ولی از طرف دیگر، به دلیل اعمال نظر مشتریان در انتخاب شکل و اندازه ی دلخواه، قیمت بالاتری نیز دارند.

 

این نوع کابینت ها، دست ساز بوده و تقریبا به هر شکل و حالتی که مشتری مایل باشد در می آیند. یک گوشه یا فضای بد شکل با ابعاد نامتعارف در آشپزخانه ی شما ممکن است با کابینت های معمولی و نیمه سفارشی همخوانی نداشته باشد، ولی کابینت سازان سفارشی تقریبا با هر شکل و حالتی می توانند کار کنند و نقطه نظرات شما را برآورده کنند.البته از طرف دیگر باید گفت که این نوع کابینت ها گران ترین نیز می باشند؛ البته قیمت نهایی آن با توجه با اندازه، مواد مصرفی و گزینه های انتخابی، متغیر خواهد بود. زمان ارسال و نصب سفارش نیز با توجه به برنامه ی کاری کابینت ساز متفاوت خواهد بود.
● ملحقات و لوازم جانبی بکار رفته در کابینت ها
اینک بیایید کمی بر روی ملحقات و لوازم جانبی آشپزخانه صحبت کنیم. همانطور که انتظار داریم، کابینت های سفارشی، دامنه ی گسترده ای از انواع ملحقات و لوازم جانبی را ارایه می دهند. ولی این بدان معنا نیست که کابینت های معمولی، هیچگونه لوازم جانبی ندارند، بلکه با نصب انواع قفسه، سینی، کشو و غیره به کابینت های معمولی می توان کارآیی آنها را تا حدود زیادی افزایش داد.
● یراق آلات بکار رفته در کابینت ها
یراق آلات زیبا همچون طلا و آلات تزئینی هستند که آدمی برای زیبایی به خود می آویزد. حتی ساده ترین کابینت های معمولی نیز با استفاده از قفل و دستگیره های زیبا و جالب توجه، نمای خوبی پیدا می کنند. یراق آلات در واقع وظیفه ای دوگانه برعهده دارند: نخست انجام وظیفه محوله و دوم افزودن زیبایی به کابینت. توجه داشته باشید که یک دستگیره بسیار زیبا و ظریف که در عمل ممکن است از فرط ظرافت بشکند، به هیچ کار نمی آید چراکه نخواهد توانست وظیفه ی محوله که همانا باز کردن درب قفسه یا کشوهای کابینت است را انجام دهد.
یراق آلات مخصوص نیز وجود دارد که برای افرادی با نقص عضو و یا محدودیت فعالیت های فیزیکی ساخته شده است

● انتخاب پیشخوان آشپزخانه
وقتی تصمیم گیری بر روی نوع کابینت مناسب انجام شد باید پیشخوان نیز انتخاب کرد تا آشپزخانه تکمیل شود. جنس مصرفی و قیمت انواع پیشخوان ها متفاوت است و ممکن است حتی ترکیب بندی کلی آشپزخانه ایجاد کند جنس پیشخوان از بیش از یک ماده ساخته شود. ۱) کابینت های معمولی ۲) کابینت های نیمه سفارشی ۳) کابینت های سفارشیکابینت‌ها بسته به نوع مواد سازنده به کابینت‌های فلزی، چوبی، ام‌دی‌اف، های گلاس ، پی‌وی‌سی، و یا ترکیبی تقسیم می‌شوند. کابینت‌ها را همچنین بر اساس اندازه می‌توان بصورت‌های آماده(معمولی)، نیمه سفارشی و یا سفارشی تهیه نمود.


مهدی بازدید : 25 یکشنبه 05 آبان 1392 نظرات (0)

سونی Xperia L یکی از گوشی‌های میان رده سونی است که پس از Xperia SP به بازار معرفی شد. این گوشی شما را به یاد Xperia J خواهد انداخت و به نوعی می‌توان آن را جانشین این گوشی دانست. این گوشی با اینکه یک میان رده به حساب می‌آید اما در نگاه اول بسیار ظاهر جذاب و جوان پسندی دارد و به خصوص طراحی منحنی شکل پشت آن دوستداران گوشی شیک را به سمت خود خواهد کشید.

 

امروز با هم به بررسی این گوشی می‌پردازیم تا ببینیم که در داخل آن چه خبر است و آیا باطن این گوشی نیز به اندازه ظاهر آن دوست داشتنی و جذاب است یا خیر؟

 

 


مهدی بازدید : 37 یکشنبه 05 آبان 1392 نظرات (0)

با پیگیری های مجدانه شورای شهر و همکاری صمیمانه میراث فرهنگی و پایگاه سازه های آبی همچنین شرکت آبفای شهرستان شوشتر، خوشبختانه خط لوله آب شرب کوی ولی عصر (عج) که از پارک همت پور واقع در جنب سازه کلاه فرنگی (محدوده سازه های آبی تاریخی) عبور می کرد و پارک شهید همت پور را بصورت نامناسب به دو قسمت تبدیل کرده بود، به زیر زمین انتقال می یابد و از این پس تردد از پارک شهید همت پور از دو طرف امکان پذیر خواهد بود.

عملیات اجرایی امشب به تاریخ 92/8/5 انجام می پذیرد و لذا امشب کوی ولی عصر (عج) تا صبح قطعی آب خواهد داشت.














منبع خبر: وبلاگ رسمی آقای غلام سلطانیان


مهدی بازدید : 22 یکشنبه 05 آبان 1392 نظرات (0)

فردا قراره با نامزدم بریم بیرون . . . . . . . . . شوخی کردم بابا خودکشی لازم نیس یه نفس عمیییق من هنوز مجردممما


مهدی بازدید : 25 شنبه 04 آبان 1392 نظرات (0)
یه بابایی ادعا می کرد که من متخصص رایانه هستم و خیلی وارد هستم و فلانم و فلان

بهش گفتن روشنش کن ببینیم چند مرده حلاجی

سرش را پایین انداخت و گفت : گفتم واردم ، دیگه نه تا این حد !

 

هی میگه بالادم بالادم بالادم


امروز دوستان خوبم یه سایت در زمینه تی شرت محرم دیدم خوشم اومد عکس های تی شرت محرم را از این سایت گذاشتم

تی شرت ماه محرم

تی شرت ماه محرم

خرید آنلاین تی شرت محرم

خرید آنلاین تی شرت محرم

تی شرت های محرم

تی شرت های محرم


مهدی بازدید : 11 شنبه 04 آبان 1392 نظرات (0)
مــآ متصـدیـا

یـه عـادت بـدی که داریـم اینه

تــآ جایی که کـاری از دستمـون بـر میـاد

انجـامـش میـدیـم

از اونجـا بـه بعـد فـوش میـدیـم!



امروز دوستان خوبم یه سایت در زمینه تی شرت محرم دیدم خوشم اومد عکس های تی شرت محرم را از این سایت گذاشتم

تی شرت ماه محرم

تی شرت ماه محرم

خرید آنلاین تی شرت محرم

خرید آنلاین تی شرت محرم

تی شرت های محرم

تی شرت های محرم


مهدی بازدید : 24 شنبه 04 آبان 1392 نظرات (0)

حکیم غیاث‌الدین ابوالفتح عُمَر بن ابراهیم خیام نیشابوری در  ۲۸ اردیبهشت ۴۲۷ در نیشابور دیده به جهان گشود .

وی  به خیامی و خیام نیشابوری و خیامی النیسابوریهم نامیده شده‌است، از ریاضی‌دانان، ستاره‌شناسان و شاعران بنام ایران در دورهٔ سلجوقی است. گرچه پایگاه علمی خیام برتر از جایگاه ادبی او است و حجةالحق لقب داشته است؛ ولی آوازهٔ وی بیشتر به واسطهٔ نگارش رباعیاتش است که شهرت جهانی دارد. افزون بر آنکه رباعیات خیام را به اغلب زبان‌های زنده ترجمه نموده‌اند، ادوارد فیتزجرالد رباعیات او را به زبان انگلیسی ترجمه کرده‌است که مایهٔ شهرت بیشتر وی در مغرب‌زمین گردیده‌است.

 

. 

یکی از برجسته‌ترین کارهای وی را می‌توان اصلاح گاهشماری ایران در زمان وزارت خواجه نظام‌الملک، که در دورهٔ سلطنت ملک‌شاه سلجوقی بود، دانست. وی در ریاضیات، علوم ادبی، دینی و تاریخی استاد بود. نقش خیام در حل معادلات درجه سوم و مطالعات‌اش دربارهٔ اصل پنجم اقلیدس نام او را به عنوان ریاضی‌دانی برجسته در تاریخ علم ثبت کرده‌است.

شماری از تذکره نویسان، خیام را شاگرد ابن سینا و شماری نیز وی را شاگرد امام موفق نیشابوری خوانده‌اندهر چند قول مبنی بر این که خیام شاگرد ابن سینا بوده‌است، بسیار بعید می‌نماید. چون از لحاظ زمانی با هم تفاوت زیادی داشته‌اند. خیام در جایی ابن سینا را استاد خود می‌داند اما این استادی ابن سینا، جنبهٔ معنوی دارد.

همچنین از وی هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ رباعی برجای مانده‌است.

 

آرامگاه خیام که در محله کهن شادیاخ در نیشابور است.عمر خیام در سده پنجم هجری در نیشابور زاده شد. فقه را در میانسالی در محضر امام موفق نیشابوری آموخت؛ حدیث، تفسیر، فلسفه، حکمت و ستاره‌شناسی را فراگرفت. برخی نوشته‌اند که او فلسفه را مستقیماً از زبان یونانی فرا گرفته بود

 

در حدود 436 - 449 هجری -  تحت حمایت و سرپرستی ابوطاهر، قاضی‌القضات سمرقند، کتابی دربارهٔ معادله‌های درجهٔ سوم به زبان عربی نوشت تحت نام رساله فی البراهین علی مسائل الجبر و المقابلهبا نظام‌الملک طوسی رابطه‌ای نیکو داشت، این کتاب را پس از نگارش به خواجه تقدیم کرد. پس از این دوران خیام به دعوت سلطان جلال‌الدين ملک‌شاه سلجوقی و وزیرش نظام الملک به اصفهان می‌رود تا سرپرستی رصدخانهٔ اصفهان را به‌عهده گیرد. او هجده سال در آن‌جا مقیم می‌شود. به مدیریت او زیج ملکشاهی تهیه می‌شود و در همین سال‌ها طرح اصلاح تقویم را تنظیم می‌کند. تقویم جلالی را تدوین کرد که به نام جلال‌الدين ملکشاه شهره‌است، اما پس از مرگ ملکشاه کاربستی نیافت. در این دوران خیام به‌عنوان اختربین در دربار خدمت می‌کرد هرچند به اختربینی اعتقادی نداشت در همین سال‌ها مهم‌ترین و تأثیرگذارترین اثر ریاضی خود را با نام رساله فی شرح مااشکل من مصادرات اقلیدس را می‌نویسد و در آن خطوط موازی و نظریهٔ نسبت‌ها را شرح می‌دهد. پس از درگذشت ملکشاه و کشته شدن نظام‌الملک، خیام مورد بی‌مهری قرار گرفت و کمک مالی به رصدخانه قطع شد بعد از سال 465 - ۴۷۹  هجری  - اصفهان را به قصد اقامت در مرو که به عنوان پایتخت جدید سلجوقیان انتخاب شده بود، ترک کرد. احتمالاً در آن‌جا میزان الحکم و قسطاس المستقیم را نوشت. رسالهٔ مشکلات الحساب (مسائلی در حساب) احتمالاً در همین سال‌ها نوشته شده‌است. غلامحسین مراقبی گفته‌است که خیام در زندگی زن نگرفت و همسر برنگزید.

 


مهدی بازدید : 12 شنبه 04 آبان 1392 نظرات (0)
وب‌سايت آژانس امنيت ملي آمريكا كه از ارتباطات تلفني و اينترنتي ميليون‌ها نفر در سراسر جهان و آمريكا جاسوسي كرده بود، اواخر روز گذشته هك شد و دسترسي به آن در سراسر جهان غيرممكن شد.

مهدی بازدید : 15 شنبه 04 آبان 1392 نظرات (0)
13           فروردین           روز انس با طبیعت

2           اردیبهشت         روز جهانی زمین پاک

24         اردیبهشت         روز جهانی پرندگان مهاجر

1             خرداد            روز جهانی تنوع زیستی

15           خرداد            روز جهانی محیط زیست

27           خرداد            روز جهانی مبارزه با بیبان زایی

20             تیر              روز جهانی جمعیت

25          شهریور           روز جهانی حفظت از لایه ازن

1              مهر             روز جهانی بدون ماشین

16            مهر             روز جهانی کودک ومحیط زیست

18            مهر             روز جهانی کاهش بلایای طبیعی

2              آبان             روز جهانی مبارزه با تغییرات اقلیمی

2               آذر             روز جهانی کوهستان

29             دی             روز ملی هوای پاک 

13           بهمن            روز جهانی تالاب ها

15          اسفند            روز درختکاری

24          اسفند            روز جهانی حفاظت از رودخانه


مهدی بازدید : 10 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)
نامها به سهولت در ذهنها جاى مى‏گیرند و به راحتى معانى بلند را منتقل مى‏كنند به همین دلیل و دلایل دیگر، نامگذارى روزها و یا هفته‏ها یكى از شیوه‏هاى تبلیغاتى مثبت و منفى شده است و مطرح شدن و رواج پیدا كردن ارزشها یا ضد ارزشها را در پى دارد.

اسلام علاوه بر این كه براى برخى از روزها اسمهاى خاصى مانند عید قربان، عید فطر، روز عرفه و ... برگزیده بر همه این روزها نام ایام الله نهاده است تا عظمت و قداست این روزها هر چه بیشتر در ذهن و دل مؤمنان، نقش بسته و موجب تذكر و تنبه آنان گردد.

یكى از روزهایى كه در اسلام براى تعظیم آن، از شیوه نامگذارى بهره گرفته شده "غدیر" است ویژگى غدیر این است كه نامهاى گوناگونى براى آن قرار داده شده و این خود عظمت این روز را نسبت به روزهاى دیگر نشان مى‏دهد نامهاى روز غدیر، از اسرار و ابعاد این روز پرده برمى‏دارند هر نامى از این نامها درى تازه از قلعه بلند غدیر بر ما مى‏گشاید چرا كه اسلام بر برگزیدن نامى براى زمان یا مكان و یا هر چیز دیگر، خصوصیات مسمى را در نظر داشته و به جنبه‏ ها و زوایاى آن توجه كرده است. از این روى شناختن و شناساندن نام هاى روز غدیر یك ضرورت است. با این كار تصویرى روشن از این روز در ذهن و دل نقش بسته و بیش از پیش این روز بزرگ را مى‏ شناساند.

شایسته است نامهاى غدیر را با بهترین شكل و زیباترین خط بنویسیم و محافل جشن و سرور عید غدیر را با آن، معنى و روحى تازه ببخشیم.

ویژگى غدیر این است كه نامهاى گوناگونى براى آن قرار داده شده و این خود عظمت این روز را نسبت به روزهاى دیگر نشان مى‏دهد نامهاى روز غدیر، از اسرار و ابعاد این روز پرده برمى‏دارند هر نامى از این نامها درى تازه از قلعه بلند غدیر بر ما مى‏ گشاید.

آنچه در زیر مى‏آید پنجاه نام و یا صفت براى روز غدیر است كه از روایات برگرفته‏ شده است :


مهدی بازدید : 10 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)
امروز بچه های لیسانس که من تی ای هستم امتحان پروسس تکنیک 2 رو دارن و باید برم سر جلسه امتحان مراقب هستم! الان بهداد اومده پیش یوریان دانشجوی مسترم و داره بهش ایمیج پروسسینگ یاد میده...صبح خیلی دیر پا شدیم...ساعت 10:30 بود رسیدم آفیس...کلی کارام روی هم شده...هرمان هفته ی دیگه میتینگ گذاشته با یوهان و ریچارد که در مورد مدلینگ حرف بزنیم...من هیچ ایده ای ندارم و از این خیلی می ترسم:( خدایا کمکم کن یه کارایی بتونم بکنم...نمی دونم چیکار کنم در این مورد...احساس می کنم علمم کمه و نمی دونم چیکار باید بکنم:(



تی شرت محرم طرح عرشیا

تی شرت محرم طرح عرشیا

خرید تی شرت محرم

تی شرت محرم (طرح عرشیان)

تی شرت محرم، یک تیشرت فوق العاده شیک و زیبا

برای آقایان خوش سلیقه و عزاداران واقعی ...

با کیفیت استثنایی و چاپ عالی

برای اولین بار در ایران


با خرید تی شرت محرم به عزاداری امسال متفاوت ظاهر شوید

تیشرت محرم طرح جدید عرشیا

خرید پستی تی شرت محرم طرح عرشیا


قیمت : 29000 تومان

مهدی بازدید : 13 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)
درود به همه همکلاسی های گل!

با دکتر صادقپور تماس گرفته شد...گفتند که کوییز فردا از فصل 5  6  7 کتاب مورتیمر خواهد بود...



تی شرت محرم طرح عرشیا

تی شرت محرم طرح عرشیا

خرید تی شرت محرم

تی شرت محرم (طرح عرشیان)

تی شرت محرم، یک تیشرت فوق العاده شیک و زیبا

برای آقایان خوش سلیقه و عزاداران واقعی ...

با کیفیت استثنایی و چاپ عالی

برای اولین بار در ایران


با خرید تی شرت محرم به عزاداری امسال متفاوت ظاهر شوید

تیشرت محرم طرح جدید عرشیا

خرید پستی تی شرت محرم طرح عرشیا


قیمت : 29000 تومان

مهدی بازدید : 9 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)



Leaf and Flower



عاشقانه هایم را به باد می سپارم

برای تو...

تو که رنگین کمان لبخندت نهایت آرامش من است

گونه هایت را آماده کن

ناجی من!!!...

بگذار ببوسمت با چشمانی همیشه تشنه تو

زیبای مجازی من!! ...

برخیز پنجره را بگشا دستانت را باز بگذار

می خواهم زیباترین ترانه های عاشقی را در ستایش تو بسرایم

و به باد بسپارم تا به ضریح چشمانت بوسه زنند

برای من بمان !!حتی در خیالم !!...

تا که تصویر های خیالیت را یک دل سیر ببینم!!!

همیشه برایت نور آرزو می کنم و سبدی از عشق که با آن به فردا بروی



Leaf and Flower




تی شرت محرم طرح عرشیا

تی شرت محرم طرح عرشیا

خرید تی شرت محرم

تی شرت محرم (طرح عرشیان)

تی شرت محرم، یک تیشرت فوق العاده شیک و زیبا

برای آقایان خوش سلیقه و عزاداران واقعی ...

با کیفیت استثنایی و چاپ عالی

برای اولین بار در ایران


با خرید تی شرت محرم به عزاداری امسال متفاوت ظاهر شوید

تیشرت محرم طرح جدید عرشیا

خرید پستی تی شرت محرم طرح عرشیا


قیمت : 29000 تومان

مهدی بازدید : 13 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)
اسامی داوران ۵ دیدار از هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال اعلام شد

خبرگزاری فارس: ترکی برای استقلال سوت می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، اسامی داوران قضاوت‌کننده در 5 دیدار از هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال از سوی کمیته داوران اعلام شد که به شرح زیر است:

پنجشنبه 2 آبان

صبای قم- مس کرمان؛ ساعت 15 و 30 دقیقه؛ ورزشگاه یادگار امام (ره) قم

سیداحمد صالحی – حمید غمزه – هادی طوسی – امید سعیدفر – ناظر: علی نقی مصطفی نژاد

سپاهان- ملوان؛ ساعت 15 و 30 دقیقه؛ ورزشگاه فولادشهر اصفهان

سیدمهدی سیدعلی – محمدرضا امینی – حمیدرضا رحیمی – وحید کاظمی – ناظر: عبداله باعزم

داماش- ذوب‌آهن؛ ساعت 15 و 30 دقیقه؛ ورزشگاه عضدی رشت

سعید مظفری زاده – حسین طالقانی – مهدی ناصحی – رسول رهبر فام – ناظر: فریدون اصفهانیان

جمعه 3 آبان

گسترش‌فولاد- نفت تهران؛ ساعت 15 و 30 دقیقه؛ ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

جمشید محمدی – بهرام نقوی – محمد جواد مداح – هادی حاج عباسی – ناظر: محمود رفیعی

استقلال تهران- فولاد خوزستان؛ ساعت 17و 45 دقیقه؛ ورزشگاه آزادی تهران

محسن ترکی – سعید علی نژادیان – سعید زارع – بیژن حیدری – ناظر: محمدعلی فروغی



تی شرت محرم طرح عرشیا

تی شرت محرم طرح عرشیا

خرید تی شرت محرم

تی شرت محرم (طرح عرشیان)

تی شرت محرم، یک تیشرت فوق العاده شیک و زیبا

برای آقایان خوش سلیقه و عزاداران واقعی ...

با کیفیت استثنایی و چاپ عالی

برای اولین بار در ایران


با خرید تی شرت محرم به عزاداری امسال متفاوت ظاهر شوید

تیشرت محرم طرح جدید عرشیا

خرید پستی تی شرت محرم طرح عرشیا


قیمت : 29000 تومان

مهدی بازدید : 14 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)

یه وقتایی دلم میخواد یکی از پشت سر


چشمامو بگیره و ازم بپرســـــه :


اگه گفتی من کیم ؟


منم دستاشو بگیرم بگم هر کی هستی


بمون که خیلی تنهام .... !!!!


http://muharram92.com
تی شرت محرم

مهدی بازدید : 13 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

عبدالله اوجالان از همان روزهاي شروع، تمامي مخالفان خود را با طروق مختلف از سر راه برداشت كه يكي از آنها، كمال بوركاي بود كه پس از سه دهه دوري از كشورش، بار...

مهدی بازدید : 12 یکشنبه 28 مهر 1392 نظرات (0)
امروز بعد ار کلاس آناتومی با چند تا از دوستان راجع به جزوه ها بحث میکردیم.راجع به مسائلی که کمک کنه تا نمره های بهتری بگیریم و همین ترم اول معدلمون خراب نشه تا بخوره تو ذوق همه!

ولی همونطور که گفتم همه حضور نداشتن که بتونیم نتیجه گیری کنیم و تصمیم نهایی رو بگیریم و قرار شد بحث به فردا موکول بشه

با خودم فکر کردم که از همین امروز و در وبلاگ به تبادل نظر بپردازیم تا فردا بتونیم تصمیم واحدی بگیریم.از طرفی شاید این شروع خوبی برای شرکت همه ی دوستان در وبلاگ و بحث و نظردهی در مورد مسائل کلاس باشد(به امید خدا!)

برگردیم سر بحثمون! سه تا گزینه در برابرمون برای مطالعه درس ها وجود داره که باید یکی رو برای کلاس به عنوان چارچوب کاری تعیین کنیم:

1.شیوه ی فعلی در جزوه نویسی ادامه پیدا کنه و مباحث تکمیلی رو هرکس خودش از کتاب رفرنس مطالعه کنه و تکیه بر جزوه و کتاب رفرنس همزمان باشه(نه فقط بر جزوه)

2.جزوه نویسی فعلی تعطیل بشه! و جزوه ی سال بالایی ها رو بگیریم و برای همه کپی کنیم و هرکس سر کلاس جزوه رو تکمیل یا اصلاح کنه(یعنی عملآ کار گروهی فعلی وجود نداره دیگه)

3.هم جزوه نویسی انجام بشه و هم از خزوات سال بالایی ها برای تکمیل جزوه ی خودمون استفاده کنیم و به کتاب مرجع تکیه نکنیم.(که البته در این روش یکم اضافه کاری میشه و درضمن کیفیت مطالعه کتاب رفرنس رو هم نداره)

البته اگه قرار یه ادامه ی راه فعلی گذاشته بشه باید فکری به حال تصحیح و تکمیل جزوه کنیم.چون به هرحال جزوه نویس بیچاره با این وقت کمی که داره هر قدر هم دقت به خرج بده احتمال اشتباه یا نقص ذر جزوه وجود داره.که البته میتونیم این بخش کار رو از طریق وبلاگ انجام بدیم چون تصحیح مجدد وقت میبره و جزوه دیر به دستمون میرسه.

لطفآ به اینها فکر کنین و کامنت بذارین تا بهترین تصمیم رو بگیریم.در ضمن راجع به همین مشورت های وبلاگی هم نظرتون رو لطفآ بنویسین. البته با ذکر نام :) 


مهدی بازدید : 15 یکشنبه 28 مهر 1392 نظرات (0)
1.روزه

بر روزه عیر غدیر تأکید فراوانی شده است.امام صادق (علیه السلام )فرمود:«روزه داشتن روز غدیر در نزد خداوندبا صد سال حج واجب و حج عمره مقبول برابر است.»بحارالانوار،ج95،ص303.

حافظ ابوبکر خطیب بغدادی در کتاب تاریخ خود با ذکر سند،این حدیث را آورده است:«هر کس روز هجدهم ذی الحجه را روزه بگیرد برای او ثواب شصت ماه روزه نوشته می شود.»تاریخ بغداد،ج8،ص290.

2.افطار دادن

امیرمؤمنان علی(علیه السلام )می فرمایند:«هر کس مؤمنی را در روز غدیر افطار دهد مثل این است که ده (فئام)را افطاری داده است».شخصی پرسید فئام چیست؟حضرت فرمود:«صدهزار پیامبر و صدیق و شهید.»المراقبات:ص483.

3.دیدو بازدید با برادران مؤمن

امام صادق (علیه السلام )فرمودند:«عید غدیر،روزی است که رسول خدا(علیه السلام )،علی(علیه السلام ) را به عنوان پرچم دار برای مردم برگزید و فضیلت او را در این روز آشکار کرد و به عنوان جانشین خود معرفی نمود و به عنوان سپاس گذاری ،آن روز را روزه گرفت،آن روز ،روز روزه گرفتن و نیایش کرد،طعام دادن،و به دیدار برادران دینی رفتن است.آن روز ،روز جلب خشنودی خدای مهربان و به خاک مالیدن پوزه شیطان است.»وسایل الشیعه،ج7،ص328.

4.نماز

درباره اهمیت نماز دز شب و روز عید غدیر روایات فراوانی آمده است و در شب عید غدیر نمازی وارد شده که دوازده رکعت دارد.                                                                                                                   در روز عید غدیر هم،نزدیک ظهر نمازی با دورکعت خوانده می شود که بعد از حمد،سوره توحید،قدر و آیِة الکرسی ده بار خوانده می شود و ثواب آن معادل با یک صدهزار حج واجب یک صد هزار عمره است و نمازگزار حاجاتی از حاجتهای دنیا وآخرت از خدا نمی خواهد،مگر اینکه خدا با آسانی آن خواسته را برآورده کند.المراقبات:ص489.

5.زیارت امیرمؤمنان(علیه السلام )

یکی ا زاعمال مخصوص روز غدیر زیارت امیرمؤمنان(علیه السلام ) از نزدیک و دور است که از مام هادی(علیه السلام ) بیان شده است.همچنین امام رضا(علیه السلام )می فرماید:«...هر جا که هستی سعی کن که د رروز غدیر خود را نزد قبر مطهر حضرت امیرمؤمنان(علیه السلام )برسانی،چرا که خدا در این روز از هر زن و مردبا ایمانی گناه شصت سال را می آمرزد.»از بهترین زیارت های حضرت امیرمؤمنان(علیه السلام )در این روز زیارتـامین اللّه »است.

6.شکرگذاری و صلوات

امام صادق (علیه السلام )می فرمایند:«در روز غدیر خدا را بخاطر نعمتی که به شما داده است ،سپاس گذاری کنید.»همچنین روایات فراوانی از امامان درباره صلوات فرستادن در این روز نقل شده است.المراقبات،ص490.

7.عمل صالح و صدقه دادن

براساس روایات اهل بیت عمل نیک در این روز به عمل هشتاد ماه برابری میکند و با کفاره شصت سال ،همتراز است.بنابراین صدقه دادن در روز غدیر از مستحبات مؤکد می باشد و به عنوان بهترین عمل شمرده می شود،

 امیرمؤمنان علی(علیه السلام )می فرمایند:«فضیلت یک درهم که در روز غدیر داده شود ،بافضیلت دویست هزار درهم برابر است.» الغدیر:ج1،ص284.

8.کمک کردن به مؤمنان و برآورده کردن نیازهای آنان

امیرمؤمنان علی(علیه السلام )می فرمایند:«باید در این روز ثروتمند به تهیدست و توانا به ناتوان کمک کند.»

9.گذشت و آشتی کردن و با هم برادر شدن

10.احسان کردن و هدیه دادن

درحدیثی از امیرمؤمنان علی(علیه السلام )به این مضمون آمده است که نیکی و احسان در این روز موجب افزایش مال و ثروت وپایداری دوستان میان شما خواهد شد.بحاالانوار:ج95،ص302.





مهدی بازدید : 12 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)

بابک زنجانی دروغ گفته بود!

بابک زنجانی در سلسله داستان‌های دنباله‌دار خود از چگونگی میلیاردر شدن به یک نام اشاره کرده است. محسن نوربخش رئیس کل فقید بانک مرکزی.  زنجانی مدعی است در مسیر کاری خود برخورد با مرحوم نوربخش موجب شده کارمزدی 17 میلیون‌تومانی به دست آورد.

  بابک زنجانی در سلسله داستان‌های دنباله‌دار خود از چگونگی میلیاردر شدن به یک نام اشاره کرده است. محسن نوربخش رئیس کل فقید بانک مرکزی. زنجانی مدعی است در مسیر کاری خود برخورد با مرحوم نوربخش موجب شده کارمزدی 17 میلیون‌تومانی به دست آورد. در آن زمان به طور متوسط قیمت آپارتمان در تهران حداکثر 170 هزار تومان بوده است.

 

زیرا آقای میلیاردر می‌گوید با این پول در خیابان میرداماد یک دفتر خریده است. گزارش مرکز آمار نیز نشان می‌دهد قیمت خرید یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران به طور متوسط 160 هزار تومان بوده است. با این حساب آقای میلیاردر توانسته با یک تومان کارمزد برای فروش هر دلار در بازار آزاد، سود 17 میلیون‌تومانی به دست بیاورد.

 

سودی که به گفته او با لطف خدا حاصل شده و از قبل آشنایی با مرحوم نوربخش. زیرا او در دوران سربازی راننده وی بوده و دکتر نوربخش پس از سربازی به او اعتماد کرده و زنجانی را در کنار چند تن دیگر رابط بانک مرکزی برای تزریق ارز به بازار قرار داده است.

آیا آقای نوربخش راننده‌ای به نام بابک زنجانی داشته است؟
یزدان‌پناه، سال‌های سال رئیس دفتر مرحوم نوربخش در وزارت اقتصاد و بانک مرکزی بوده است. شخصی که نزدیک‌ترین ارتباط کاری را با او داشته است و بدون شک کسی را که قریب به دو سال راننده رئیس کل بوده و نامه در کارتابل وی قرار می‌داده از یاد نمی‌برد.

 

یزدان‌پناه با صراحت می‌گوید: مرحوم نوربخش هیچ‌گاه راننده‌ای به نام بابک زنجانی نداشته است. حسن معتمدی مدیر سیاست‌ها و مقررات ارزی نیز یک گام جلوتر از یزدان‌پناه قدم بر‌می‌دارد.  او می‌گوید: راننده رئیس کل بانک هیچ‌گاه سرباز نبوده است و چهره‌هایی که این مسوولیت را داشتند، تماماً چهرهای جا‌افتاده بودند.

 

اما شاید نکته کلیدی را محمد‌رضا شجاع‌الدینی معاون اداری و مالی پیشین بانک مرکزی بیان کرده است.  او می‌گوید پس از آنکه این ادعا را شنیده با توجه به آنکه تصویر چاپ‌شده از بابک زنجانی برایش غریب بوده از دوستانش در معاونت مالی و اداری خواسته تا سابقه بابک زنجانی را در این بانک بررسی کنند.  پاسخ معاونت مالی و اداری جالب بوده است: هیچ‌گونه سابقه‌ای از بابک زنجانی در کارگزینی بانک مرکزی وجود ندارد.

 

گرچه با رد ادعای اول بابک زنجانی مبنی بر آنکه راننده زنده‌یاد نوربخش بوده است، ادعای دوم نیز رد می‌شود اما محمد‌جواد وهاجی قائم‌مقام بانک مرکزی حرف آخر را زده است.  در دوران مرحوم نوربخش کمیته تزریق ارز به بازار زیر نظر او فعالیت می‌کرده است. بنابراین او تمامی چهره‌هایی که رابط بانک مرکزی بوده‌اند به خوبی می‌شناسد. 

 

آقای وهاجی می‌گوید: به هیچ وجه شخصی به نام بابک زنجانی را نمی‌شناسد. بدبیارهای آقای میلیاردر تمامی ندارد، پس از دو میلیارد دلار پول نفتی که به وزارت نفت نیامده، ریزش گود ایران زمین، باز شدن پای باشگاه راه‌آهن به رشوه به داوران و ... تکذیب ادعای نقطه آغاز پولدار‌ شدن او اتفاق تازه‌ای به حساب می‌آید.

 

اما این اتفاق با دیگر بدبیاری‌ها فرق دارد.  شاید بازگشت پول وزارت نفت به بهانه تحریم طول بکشد، خانه‌های اطراف گود ایران زمین را با پول بخرد، در ماجرای رشوه خود را کنار بکشد اما در این ماجرا پس از تکذیب مدیران مرحوم نوربخش باید اثبات ادعا کند.

 

آقای پولدار اگر سندی نداشته باشد این بار نه بهانه می‌تواند بیاورد نه پولش چاره‌ساز است. حتی اگر خانواده نوربخش اعاده حیثیت نکند یا بانک مرکزی اقدام قانونی انجام ندهد زنجانی با بحران هویت روبه‌رو است.  او چگونه توانسته صاحب این موقعیت شود؟ مردی که تلاش کرده بود با دو گفت‌و‌گو مسائل پیرامون خود را شفاف کند دوباره به کانون ابهام باز خواهد گشت./


مهدی بازدید : 24 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)
در کشور ما به شهرهای بزرگ 1 میلیونی و بالاتر کلان شهر اطلاق می شود. این تعریف در جوامع علمی و دانشگاهی و سازمان ها نیز رواج دارد. اما مطابق تعریف کلانشهر ( megalopolis ) مجموعه ای از حداقل دو مادر شهر ( در کشور حداقل جمعیت را می توان 1000000نفر لحاظ کرد ) و چندین شهر کوچک و متوسط در میان این دو شهر می باشند که ارتباط تنگاتنگی در زمینه های مختلف دارند( برای مطالعه می توان به کتاب دیدگاه های نو در جغرافیای شهری ، تألیف زنده یاد شکویی مراجعه کرد ). حال اگر تعریف فوق را ملاک قرار دهیم ، نمی توان به صراحت شهرهای بزرگ کشور مثل مشهد و حتی تهران را کلانشهر قلمداد کرد. حتی اگر تهران را با کرج یا اسلامشهر هم در نظر گیریم باز هم نمی توان یک کلانشهر را متصور شد. چون ارتباط دوسویه و قوی بین این سه شهر وجود ندارد و در حقیقت ارتباط یک طرفه و به سمت تهران است چون حوزه نفوذ آن بسیار گسترده تر است و کرج و اسلامشهر استقلال زیادی از لحاظ درآمدو بخصوص شغل ندارند و در ضمن تهران به تنهایی هم نمی تواند یک کلان شهر باشد چون باید یک شهر بزرگ دیگری نیز با آن ارتباط دوطرفه داشته باشد. بنابراین باید بجای کلان شهر واژه مادرشهر را به این شهرها اطلاق کرد که البته نام گذاری کلان شهر بیشتر برای بزرگ جلوه دادن این شهرها توسط مراجع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.


مهدی بازدید : 17 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)


می روم با زخم هـــــایی مانده از یک سال سرد


آن همه برفی که آمـــــد آشـــــــیانم را شکست


می روم اما نگویــــــــی بی وفــــــا بود و نمــــاند


از هجوم سایه هــــا دیگر نگــــــاهم خسته است


راســــــتی : یادت بمــــــــاند از گـناه چشم تو


تاول غــــــربت به روی باغ احســــــاسم نشست


طـــــــرح ویران کـــردنم اما عجیب و ســــــاده بود


روی جلد خاطــــراتم دست طوفــــــان نقش بست




مهدی بازدید : 11 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)
 

هنگامی که دنیا را ترک می‌کنید و به حیات جاودان می‌پیوندید،


در جهت کمال به سوی مراحل بعدی هدایت می‌شوید. بنابراین


حیات بر روی زمین تنها به جهت جسم خاکی شما مهیّا شده است


و پس از مرگ نیازی به آن نخواهید داشت  و به ارادۀ پروردگار


تسلیم شده  به سوی ابدیّت پیش می‌روید.


 برای عزیزانی که از دست داده‌اید، می‌توانید طلب خیر کنید.


طلب خیر، همانا اطعام نیازمندان و دعای خیر می‌باشد که


به جهت خیر و برکت بدرقۀ راه عزیزانتان می‌کنید. خداوند


شما را جزای خیر خواهد داد.


التماس دعاي خير


مهدی بازدید : 15 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)
 

برای عروسی سمانه بود اینهمه ذوق یا برای ذوق آوردن دل خودم هنوز نمی دانم .

موهایم را بلوند کردم . با وسواس پیراهن برای عروسی و پاتختی انتخاب کردم . مدل ناخن هایم را خودم طراحی کردم و به ناخن کارم دادم ! آرایشگاه های زیادی را دیدم . یک عالمه وقت صرف انتخاب مدل شینیون مو و میکاپ صورتم کردم ! آتلیه وقت گرفتم و بلخره روز عروسی رسید ...

با خواهرم و خواهر عروس رفتیم آرایشگاه . رفتیم آتلیه و سپس تالار !

آرایشگر گفت رژ لب قرمز به موهات خیلی میاد . دوست داری ؟ گفتم : خیلی ! گفت : با رژ لب قرمز اینهمه تلخ نخند . یه جوری بخند که دندونات پیدا شه ! خندیدم ... گف تلخ نه ! خوشگل ! قهقهه !

عکاس گفت : بیا عکساتو ببین ! قیافت غمه . تو چشمات غصه س . من نگاه تیز میخوام . نگاه شورشی ! نه این نگاه رو ! این نگاه شور توش نیست . نگاهت شیطون باشه !

توی تالار خواهرم فکر میکرد از چیزی ناراحتم . میگفت تو خودتی ! چته ؟!

نمیدانم از کی است که توداریم به فنا رفته و دیگر نمیتوانم غم نگاه و غصه چهره ام را پنهان کنم .

باید به خودم بیایم .

باید ...

----------

نمیدانم چند روز از روز که این متن را نوشتم میگذرد ... پاتختی سمانه کنسل شد ! اما من به روی مبارکم نیاوردم ! باز هم رفتم آرایشگاه ! موهای بلوندم را براشینگ کردم ! میکاپ کردم و رفتم آتلیه ! این بار خوشحال تر بودم به گمانم ! نگاهم شورشی بود یا نه نمیدانم ! تیز و آتشین بود یا نه را نمیدانم !  مهم این بود که تصمیم خوبی گرفته بودم !

----------

من فکر میکنم دوس پسر لازم نیست به تو بیاید ! لازم نیست قد و قواره تو باشد ! میتوانی دختر شاه پریان باشی و دوس پسرت یک کفاش باشد ! میتوانی سیندرلای طفلکی باشی و شاهزاده عاشق تو شود ! میتواند کچل باشد یا نباشد ! شکم گنده یا خوش تیپ باشد ! مایه دار یا آس و پاس باشد ! فقط مهم است با هم خوش باشید ، فان باشید ! با هم عشق و حال کنید ! همین !

بر عکس شوهر ! که باید به تو بیاید ! خانواده اش ، فکرش ، درآمدش ، نگرشش ! یک کلام باید هم کف تو باشد !

شاید این را هم چپاندم درون بندهای مکتب سحریسم !

تا یادم نرود این دو تا کلا دو تا فاز بی ربط به همند ! دنت فرگت پلیز !

 


مهدی بازدید : 11 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)
علائم انواع مزاج ها
بهترين و منطقي ترين روش اين است که ابتدا طبع و مزاج خود و پس از آن غذاي مصرفي روز مره و مناسب خويش را بشناسيم تا دچار بيماري و کسالت نشويم.
در حالت طبيعي، اخلاط اربعه در بدن هر شخص سالمي بايد به حالت تعادل باشد تا زندگي و ادامه ي حيات او مقدرر باشد. با مطالعه اخلاط اربعه به طور جداگانه، وظيفه ي هر يک مشخص خواهد شد:


مهدی بازدید : 14 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)

پروانه ها با پای خود مزه را احساس میکنند . 
ـ شتر در هنگام تشنگی میتواند ۹۵ لیتر آب را در کمتر از ۳ دقیقه بنوشد . 
ـ تعداد افرادی که سالانه از نیش زنبور میمیرند بیشتر از کسانی است که سالانه از نیش مار میمیرند. 
ـ وزن اسکلت انسان بالغ ۱۳ تا ۱۵ کیلوگرم است . 
ـ اولین اتوموبیل را مظفرالدین شاه قاجار وارد ایران کرد . 
ـ اولین آدامس را جان کورتیس در سال ۱۲۲۷ شمسی ساخت . 
ـ تنها قسمت بدن که خون ندارد قرنیة چشم است . 
ـ با ۳۰ گرم طلا میتوان نخی به طول ۸۱ کیلومتر درست کرد . 
ـ سومریها در قرن چهارم قبل از میلاد خط را اختراع کردند . 
ـ یک دهم مردم جهان در جزیره ها زندگی می کنند . 
ـ اولین تمبر جهان در سال ۱۸۴۰ در انگلستان به چاپ رسید . 
ـ فیل بالغ در روز ۲۲۰ کیلوگرم غذا و۲۰۰ لیتر آب مصرف میکند . 
ـ تعداد حشرات موجود در ۵/۲ کیلومترمربع زمین کشاورزی از انسانهای موجود در کل دنیا بیشتر است. 
ـ هرفرد عادی درسرخود ۹۰ تا ۱۲۰ هزار رشته مو دارد. 
ـ ریش انسان بالغ بر ۵ تا ۱۵ هزار و یک ابرو ۴۵۰ تا ۶۰۰ تار مو دارد. 
ـ گربه وسگ هر کدام ۵ گروه خونی دارند و انسان ۴ گروه. 
ـ زنبور عسل دو معده دارد: یکی برای انبار کردن عسل ویکی برای غذا. 
ـ سریع ترین عضله بدن انسان زبان است. 

ـ در سال ۱۹۸۰ بوتان تنها کشور جهان بود که تلفن نداشت. 
ـ طول قد هر انسان سالم برابر ۸ وجب دست خود اوست. 
ـ طول رگهای بدن انسان ۵۶۰ هزار کیلومتر است. 
ـ در برج ایفل ۲۵۰۰۰۰۰ پیچ به کار رفته است. 
ـ میزان انرزی که خورشید در یک ثانیه تولید میکند؛ برای تولید برق مورد نیاز تمام کشورهای جهان در مدت یک میلیون سال کافی است. 
ـ خنده آسانتر از اخم کردن است؛ برای خندیدن انسان از ۱۷ عضله صورت وگردن استفاده می کند در حالی که برای اخم کردن از ۴۰ عضله. 
ـ گربه در گوشش ۳۲ عضله دارد. 
ـ خرسها موجوداتی چپ دست هستند. 
ـ مورچه به هنگام مسموم شدن همیشه روی پهلوی راست می افتد. 
ـ در فصل پائیز ۷۰۰ تا ۹۰۰ هزار برگ درخت بلوط میریزد. 
ـ درصورتی که زنی به کوررنگی مبتلا باشد ؛ فرزندان پسر اوکوررنگ میشوند. 
ـ مغز انسان بیش از سایر اعضای بدن کار میکند وبیش از۲۰% از انرژی بدن را مصرف می کند. 
ـ هر یک لیتر بنزین معادل ۵/۲۳ تن گیاهان مدفون شده در قرنها پیش است. 
ـ ۹۰% یخ دنیا در سرزمین های قطبی است. 
ـ متوسط وزن مردان در کره زمین بیش از وزن زنان است. 
ـ نیاز مردان به صحبت کردن در هر روز دوازده هزار واژه، و نیاز زنان ۲۳ هزار واژه است. 
ـ اگر تکثیر باکتری تا ۲۴ ساعت ادامه یابد ، توده ۲ تنی از یک باکتری بوجود می آید. 
ـ وسعت و عرض کهکشان راه شیری حدود ۷۰ هزار سال نوری است. 
ـ سرعت گردباد گاهی به۳۰۰ تا ۴۵۰ کیلومتر در ساعت می رسد. 
ـ عمیق ترین دریاچه جهان دریا چه بایکال در روسیه است که ۱۹۴۰ متر عمق دارد. 
ـ حدود ۷ هزار نوع برنج مختلف در دنیا وجود دارد. 
ـ یک میلیون کره به اندازه زمین در خورشید جای می گیرد. 
ـ ۱۳۰۰ کره زمین در سیاره مشتری جای می گیرد. 
ـ فنلاند از ۱۷۹ هزار و ۵۸۵ جزیره تشکیل شده است. 
ـ زنبورها از بوی عرق بدشان می‌آید و به کسی که به نوعی بدنش بو دهد یا عطر و ادکلن زده باشد حمله می‌کند. 
ـ‌ از بین رنگها رنگ سفید برای زنبور عسل آرامش دهنده و رنگ قهوه ای ناراحت کننده است. 
ـ انسان با خوردن ۲۰ نیش از زنبور عسل در آن واحد خواهد مرد. 
ـ
بدن زنبور داران در برابر نیش زنبورها مقاوم می‌شود و اغلب می‌توانند بیش
از صد عدد نیش زنبور عسل را تحمل کنند و احساس ناراحتی هم نکنند. 
ـ از آنجا که زنبور عسل بی نظمی را دوست ندارد،‌ اگر جلوی کندوی آنها بایستید و مانع رفت و آمد آنها شوید به شما حمله خواهند کرد. 
ـ نور خورشید فقط تا عمق ۴۰۰ متری آب دریا نفوذ می‌کند. 
ـ سختی آب مشابه سختی بتن است. 
ـ رعد و برقی به طول ۶/۱ کیلومتر دارای الکتریسیته کافی برای روشن کردن یک میلیون لامپ است.
ـ‌ هنگام صحبت برای بیا ن هر کلمه ۷۲ ماهیچه به کار گرفته می‌شود. 
ـ لایه پوستی که آرنج را پوشانده است هر ۱۰ روز یکبار عوض می‌شود. 
ـ خون میگوها آبی رنگ است، عنکبوتها خونی روشن و شفاف دارند. 
ـ دانه نوعی درخت غول پیکر از خانواده کاج فقط ۰۰۵/۰ گرم وزن دارد. 
ـ ۸۵% گیاهان در اقیانوسها رشد میکنند. 
ـ تنها چیزی که در اسید حل نمی‌شود الماس است و فقط خیلی زیاد آن را از بین می‌برد. 
ـ زرافه تازه متولد شده ۲ متر قد دارد. 
ـ مغز فیزیکدان نابغه، آلبرت اینشتین ۱۵ درصد از حجم مغز انسان عادی بزرگتر بود. 
ـ مارها گوش ندارند و با زبان می‌شنوند، زیرا زبان آنها به امواج صوتی بسیار حساس است. 
ـ عمیق ترین جای اقیانوسهای جهان در اقیانوس آرامو عمق آن ۱۱ کیلومتر است. 
ـ اسب ماده ۳۰ دندان و اسب نر ۳۶ دندان دارد. 
ـ زمان بارداری فیل به دو سال است. 
ـ آمریکا ییها سالانه ۸۵ میلیون تن کاغذ مصرف می‌کنند. 
ـ نوعی ماهی وجود دارد که با کمک باله هایش به سطح می‌آید و ۵/۱ دقیقه در هوا پرواز میکند و به شکار طعمه خود میپردازد. 
ـ اختاپوس دارای بزرگترین چشمان است که گاهی به ۲۵ سانتیمتر یعنی اندازه یک توپ والیبال میرسد. 
ـ مار آناکوندا تنها نمونه افعی است که بچه می‌زاید. 
ـ‌ اولین زیر دریایی جهان در سال ۹۵۷ هجری شمسی طراحی شد. 
ـ پروانه با پا شیره گلها را می‌چشد نه با زبان. 
ـ تا قرن پنجم میلادی متوسط عمر مردم اروپا از ۳۰ سال فراتر نمی‌رفت. 
ـ خورشید روزانه معادل ۱۲۶ هزار میلیارد اسب بخارانرژی به زمین می‌فرستد. 
ـ نمک بسیار بالای دریای بحرالمیت از زیست هرگونه ماهی در این دریا جلوگیری می‌کند. 
ـ ۲۰ درصد آب شیرین جهان میان آمریکا و کانادا قرار دارد. 
ـ بهترین شکارچی در خشکی خرس قطبی است. 
ـ‌ خرس قطبی هنگامی که روی دو پا می‌ایستد حدود ۳ متر است. 
ـ در بین انواع خرس ، خرس پاندا بزرگترین جمجمه را دارد. 
ـ خرس با تمام سنگینی خود میتواند با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت بدود. 
ـ حس بویایی خرس تقریبا ۱۰۰ برابرقوی تر از انسان است. 
ـ خرس نوزاد ۶۰۰ بار از مادر خود کوچکتر است. 
ـ خرس کوالا هر گز آب نمی‌نوشد و آب مورد نیاز خود را با خوردن برگ گیاهان تامین می‌کند. 
ـ کوههای آلپ در سال حدود یک سانتیمتر بلند میشوند. 
ـ بیماری قند اولین عامل کوری در مردم جهان است. 
ـ یکی از رودهای کامبوج ۶ ماه سال ازشمال به جنوب و۶ماه دیگر از جنوب به شمال جریان دارد. 
ـ اگر در یک سال هیچ یک از نسلهای یک جفت مگس نر وماده از بین نروند ، حجم مگسهای متولد شده با حجم کره زمین برابر میشود. 
ـ ظروف پلاستیکی تقریبا ۵۰ هزار سال در برابر تجزیه وفساد مقاومند. 
ـ در خط استوا ، دمای هوا در تمام فصول سال تقریبا یکسان است. 
ـ قاره کوچک استرالیا دارای بزرگترین منبع بوکسیت یا هیدروکسیدآلومینیوم در جهان است. 
ـ هر قفل شماره‌دار ممکن است یک میلیون رمز داشته باشد. 
ـ یک قطره آب دارای یک‌ صد میلیارد اتم است. 
ـ برج کج پیزا ۲۹۳ پله و برج ایفل ۱۷۹۲ پله دارد. 
ـ رشد کودک در بهار بیشتر است. 
ـ جعبه سیاه هواپیمای تجاری نارنجی است. 
ـ یک چهارم خاک روسیه در طول سال پوشیده از برف است. 
ـ حس بویایی مورچه با حس بویاییسگ برابری می‌کند. 
ـ چشم شتر برای محفوظ ماندن در برابر شنهای صحرا ۳ پلک دارد. 
ـ تپش قلب گربه ۲ برابر قلب انسان است. قلب گربه در یک دقیقه بین ۱۱۰ تا ۱۴۰ بار می‌تپد. 
ـ گرده گل هرگز فاسد نمی شود و از محدود مواد طبیعی است که تا زمان نا محدودی باقی می ماند. 
ـ قدرت بینایی جغد ۸۲ برابر قدرت دید انسان است. 
ـ اگر همه یخهای قطب جنوب آب شود بر سطح آب اقیانوسها ۷۰ متر اضافه می شود و در این صورت یک چهارم خشکیها زیر آب میرود. 
ـ مار میتواند تا نیم ساعت بعد از قطع سرش نیش بزند. 
ـ همه سیاره های منظومه شمسی دور محور خود از غرب به شرق میچرخند به جز سیاره ناهید که از شرق به غرب میچرخد. 
ـ دانشمندان دریافته اند که مورچه همچون انسان صبح به هنگام بیدار شدن خمیازه میکشند. 
ـ
در سال ۸۵۰ ه.ش. در شهر بازل سویس یک مرغ به سبب گذاردن تخم رنگی به طور
رسمی به اعدام محکوم شد زیرا او را شیطانی می دانستند که به شکل مرغ
درآمده است. 
ـ تجربه نشان داده است که مرغ با شنیدن موسیقی تخم بزرگتری میگذارد. 
ـ ویروس عامل آنفلوآنزا بیش از ۲۰۰ نوع دارد. 
ـ هیتلر از مکانهای بسته بسیار وحشت داشت. 
ـ انسان بالغ روزانه به هنگام کارهای سخت ممکن است تا ۱۵ لیتر عرق کنند. 
ـ وزن کوه یخی متوسط الحجم ۲۰ میلیون تن است. 
ـ بیشترین حرف مورد استفاده در انگلیسی E و کمترین آن Q است.A را کشف کردوآن را برای چشم مفید دانست. 
ـ مردم فیلیپین به بیش از هزار لهجه سخن میگویند. 
ـ زرافه همواره ایستاده وضع حمل می‌کند و نوزادش از فاصله ۱۸۰ سانتیمتری به زمین میافتد. 
ـ کره زمین سالانه شاهد بیش از ۵۰ هزار زمین لرزه است. 
ـ تا سه هزار سال پبش عمر متوسط مردم مصر ۳۰ سال بود. 
ـ قدرت سیب در تحریک دستگاه عصبی از کافئین بیشتر است. 
ـ پنگوئن تنها شناگری است که نمیتواند پرواز کند. 
ـ دندان انسان چندین برابر از صخره محکمتر و سخت تر است. 
ـ ادیسون ۱۰۹۷ اختراع داشته است. 
ـ در هر قطره آب ۳۳۰۰ میلیون اتم وجود دارد. 
ـ قلب فیل در هر دقیقه ۲۰۰ بار می‌تپد. 
ـ تنها موجودی که میتواند به پشت بخوابد انسان است. 
ـ ابوعلی سینادرحدود۲۳۸جلدکتاب نوشته است. 
ـ ارسطو۲۰۰۰سال پیش ویتامین 
ـ وزن جشم زرافه دو برابرمغزآن است. 
ـ کره مریخ با سرعت۲۴۰کیلومتردر ساعت به دور خورشید می گردد. 
ـ حروف ابجداز الفبای مردم فنیقیه اقتباس شده است. 
ـ نخستین تقویم شمسی که شناخته شدتقویم مصریان است. 
ـ کرمهای ابریشم در ۵۶ روز۸۶ هزار برابر وزن خود غذا می خورند. 
ـ نوعی قورباغه وجود دارد که می‌تواند چندین ماه یخ بزند ودوباره به زندگی طبیعی باز‌گردد. 
ـ پژوهشها ثابت کرده است که پشه بیشتر به سراغ کودکان وافراد بور میرود. 
ـ هر عنکبوت تار ویژه خود را دارد و هیچگاه دو تار عنکبوت به هم شبیه نیستند. 
ـ مجسمه آزادی نیویورک ۲۲۵ تن وزن دارد. 
ـ مردم اندونزی به ۳۶۵ زبان صحبت می‌کنند. 
ـ تعداد سلولهای بدن انسان ۱۰ برابر آدمهاست. 
ـ مینای دندان محکم ترین جسم بدن است. 
ـ ۶۴۰ ماهیچه در بدن وجود دارد. 
ـ ماهیچه ها پرقدرت ترین جسم بدن هستند. 
ـ آرواره ها فشاری به قدرت kg ۲۵۰ را بوجود می‌آورند. 
ـ نازکترین پوست بدن ، پوست پلک وکلفت‌ترین پوست بدن را کف پا دارد. 
ـ در یک ماه ۲۰ کیلو پوست از بین میرود . 
ـ رشد ناخن نصف رشد مو می‌باشد. 
ـ میانگین رشد ناخن دست ۴ برابر ناخن پا است. 
ـ خون بعضی سخت تنان آبی است. 
ـ خون به دلیل وجود آهن سرخ است. 
ـ بدن انسان روزی یک لیتر بزاق ولید میکند. 
ـ بدن ما ۵۰ هزار کیلومتر رشته عصبی دارد. 
ـ دو سوم اطلاعات مغز از بینایی است. 
ـ سرعت نور یک میلیون بار سریعتر از صوت است. 
ـ چشم ماهی مرکب بزرگترین چشم نسبت به جثه است. 
ـ به طور متوسط روزی ۱۷۰۰۰ بار پلک میزنیم. 
ـ از آنجا که آب رنگ قرمز را جذب می‌کند ، رنگ آب را سبز مایل به آبی میبینیم. 
ـ چشم سالم میتواند ۱۰ میلیون رنگ را ببیند. 
ـ خون به دلیل وجود آهن سرخ است. 
ـ بدن انسان روزی یک لیتر بزاق تولید میکند. 
ـ بدن ما ۵۰ هزار کیلومتر رشته عصبی دارد. 
ـ دو سوم اطلاعات مغز از بینایی است. 
ـ سرعت نور یک میلیون بار سریعتر از صوت است. 
ـ چشم ماهی مرکب بزرگترین چشم نسبت به جثه است. 
ـ به طور متوسط روزی ۱۷۰۰۰ بار پلک میزنیم. 
ـ از آنجا که آب رنگ قرمز را جذب می‌کند ، رنگ آب را سبز مایل به آبی میبینیم. 
ـ چشم سالم میتواند ۱۰ میلیون رنگ را ببیند. 
ـ ارتفاع ابر تا زمین در روز بیشتر از شب است . 
ـ مار کبری تنها ماری است که قادر است فیلی را از پا در آورد . 
ـ آب تا زمانی که حرکت دارد منجمد نمی‌شود. 
ـ خرگوش و طوطی تنها حیواناتی هستند که می‌توانند بدون برگشتن اشیاء پشت سر خود را ببینند . 
ـ قطب جنوب از طبقات یخ تشکیل شده است وتنها نقطة جهان است که درآن زمین خشکی وجود ندارد. 
ـ جنین در شکم مادر گاهی دچار ***که میشود . 
ـ کوچکترین استخوان بدن در داخل گوش قرار دارد . 
ـ کراوات از نام مردم کراوات گرفته شده است که برای اولین آن را بر گردن آویختند . 
ـ غورباقة قابیل با لیس زدن انسان ، او را دچار هذیان گویی میکند . 
ـ وطن اصلی اسفناج ایران است و ۱۵۰۰ سال پیش استفاده از آن در دنیا رایج شد . 
ـ مورچه تنها موجودی است که در مقایسه با بدنش بزرگترین مغز را دارد . 
ـ خودرو در سرعت ۴۰ تا ۵۵ کیلومتر در ساعت کمترین سوخت را مصرف میکند. 
ـ متخصصان تغذیه به این نتیجه رسیده اند که ‌ر‌و‌ز‌ه بهترین بهترین رژیم برای کاهش دائمی وزن است . 
ـ وزن جگر انسان حدود ۱/۳ کیلوگرم است وبزرگترین غده در بدن است . 
ـ خرس بالغ میتواند همچون اسب بدود. 
ـ
زنبور عسل برای تولید ۴۰۰ گرم عسل که به دست ما میرسد دست کم ۸۰ هزاربار
از کندو به صحرا میرود که اگر هر بار معادل یک کیلومتر مسافت طی کند برای
به دست آوردن این مقدار عسل باید دو برابر محیط زمین را بپیماید . 
ـ
قلب در هر دقیقه ۷/۴ لیتر خون در بدن پمپاژ میکند به این ترتیب در یک روز
حدود ۷۶۰۰ لیتر خون در بدن پمپاژ میشود . اگر شخصی ۷۰ سال عمر کند قلب او
در این مدت در حدود ۱۹۳ میلیون لیتر خون پمپاژ میکند وحدود ۵/۲ میلیارد
بار میزند .


مهدی بازدید : 11 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)
 


عید است و غــدیرش ، علی والا است ، علی
دل تشنه عـــــدل است و او دریاست ، علی
جشن است و مبارک ، علی گشته است ، ولی
دنیا همـــه را شادی که مـــــولا است ، علی



چندتا از جملات گهر بار مولا علی علیه السلام رو در زیر آوردم
امیدوارم بتونیم ازشون در زندگمون استفاده کنیم
و یه چیز دیگه:
در این دنیا و آخرت تنها چیزی که مایه افتخارمه، اینه که شیعه مولا علی هستم
شعیه مولا بودن افتخاریست بر دارایی های دلم
|http://uniqelove.blogfa.com|سخنان کوتاه امام علی علیه السلام,غدیر|http://uniqelove.blogfa.com|

غیرت هرکس به اندازه همت اوست
غیرت مردان، عین ایمان است
غیرت مند هرگز زنا نمیکند

|http://uniqelove.blogfa.com|سخنان کوتاه امام علی علیه السلام,غدیر|http://uniqelove.blogfa.com|

شرم و حیا کلید هر خوبی است
هرکس آزرم، جامه خویش بر او بپوشاند، مردم عیب او را نمی بینند.
آنکه از مردم حیا کند، بی آنکه از خویشتن شرمش آید, برای خود ارزشی قائل نیست

اجـر مـجاهد شهيد در راه خدا بيشتر از کسي نيست که قدرت بر گناه دارد اما خويشتنداري مي کند. گويي که انسان پاکدامن، فرشته اي است از فرشتگان!

|http://uniqelove.blogfa.com|سخنان کوتاه امام علی علیه السلام,غدیر|http://uniqelove.blogfa.com|

آن کس که به چیزی عشق میورزد، آن عشق چشم او را کور و قلبش را بیمار می کند
چنین فردی با چشم کور میشود و با گوش ناشنوا میشود

|http://uniqelove.blogfa.com|سخنان کوتاه امام علی علیه السلام,غدیر|http://uniqelove.blogfa.com|

غریت و تنها کسی است که دوست نداشته باشد

|http://uniqelove.blogfa.com|سخنان کوتاه امام علی علیه السلام,غدیر|http://uniqelove.blogfa.com|

بی میلی به آن کسی که به تو علاقه مند است دلیل کمی بهره تو در دوستی است
و تمایل تو نسبت به کسی که بی اعتناست، سبب خواری توست

|http://uniqelove.blogfa.com|سخنان کوتاه امام علی علیه السلام,غدیر|http://uniqelove.blogfa.com|

همه محبتت را به پای دوست بریز ولی همه اسرارت را در اختیار او نزار

|http://uniqelove.blogfa.com|سخنان کوتاه امام علی علیه السلام,غدیر|http://uniqelove.blogfa.com|

فریبکاری با دوست، نشانه بدبختی آدمی است

|http://uniqelove.blogfa.com|سخنان کوتاه امام علی علیه السلام,غدیر|http://uniqelove.blogfa.com|

دوستان ناباب


از همنشيني با فاسقان بپرهيز که شر به شر بپيوندد.
از دوسـتـي دروغگو بپرهيز، که او به سان سراب است، دور را به تو نزديک و نزديک را به تو دور نماياند.
از دوستي تبهکار بپرهيز که به اندک بهايت بفروشد.
از دوستي بخيل بپرهيز، چه آنچه را سخت بدان نيازمندي از تو دريغ دارد.
از دوستي نادان بپرهيز، چه او خواهد که تو را سود رساند ليکن دچار زيانت گرداند.

|http://uniqelove.blogfa.com|سخنان کوتاه امام علی علیه السلام,غدیر|http://uniqelove.blogfa.com|

بدبخت و سياه روز، کسي است که فريب هوا و هوس خود را بخورد.
هواي نفس دشمن خرد است.
هوا و هوس، آفت عقل ها است
خواهش نفساني دردي است پنهان.

 


مهدی بازدید : 16 یکشنبه 21 مهر 1392 نظرات (0)
اخر طاقت نیووردیم سه شنبه همدیگرو دیدیم.البته درحد ۵دقیقه..نزدیکای خونه بودم ز زدم گفتم کجایی گفت منم اینجام گفتم پس دودقیقه بیا زود برو..فکر میکردم حالا بعد چند روز ببنتم چه کار میکنه.......گیر داد ب مانتو چرا اینو پوشیدی مگه خودت مانتو نداری..اخه مانتو خواهرمو پوشیده بودم.واسم گشاد بود..۵شنبه هم دعوامون شد گیر داده بود چرا صبحونه نخوردی...دعوای بدا...معلوم بود از دنده چپ پاشده میخواست سر من خالی کنه..میدونید از چی بیشتر حرصم میگیره از اینکه بعد میگه هرچی گفتم به خاطر خودته تقصیر خودت بود..خلاصه بعد چند روز ناراحتی چنددقیقه پیش زنگ زدم بیدارش کردم چون مامانم خواهرمو برد مدرسه میتونستم زنگ بزنم خلاصه الان دیگه اشتی کردیم..البته ما هیچ وقت قهر نمیکنیم فقط ناراحت میشیمحالا فردا قراره همدیگرو ببینیم..خداکنه خوش بگذره..


مهدی بازدید : 10 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)
 

 


قرآن برترين و مهمترين نعمتي است كه خداوند به انسان ارزاني داشته است. گواه اين مطلب آيات نخستين سوره الرحمن است
«
الرحمن،علّم القرآن، خلق الانسان، علّمه البيان»[1] زيرا انسان تنها در سايه تعليم خداوند و دريافت و تلقّي قرآن به كمال نهايي خود ميرسد.[2] چون قرآن سرچشمه همه مواهب و وسيله وصول به هر نعمت اعم از مادي و معنوي است با اينكه خلقت انسان بر نزول قرآن تقدم دارد ولي خداوند به خاطر اهميت، قرآن را مقدم داشته است.[3] يكي از اساسيترين مأموريتهاي پيامبر ـ صلّي الله عليه و آله ـ تلاوت قرآن بر مردم است.[4] تا از فروغ آن شعله گيرند و از چشمه آب حياتش جرعهها نوشند. بنابراين اولين مرحله بهرهمندي از قرآن تلاوت آيات آن است به اختصار پارهاي از خواص تلاوت قرآن بيان ميشود: 1. تكلم با محبوب قرآن نامه محبوب است. راه انس با محبوب خواندن نامه اوست، زيرا به فرمايش امام صادق ـعليه السّلام ـ : خداوند خود را در كلامش به مردم نشان داده است.[5] 
2. 
بهره گيري از هدايتهاي قرآن تلاوت قرآن زمينه هدايت و تكامل معنوي را ميسور ميسازد زيرا با تلاوت قرآن با اوامر ونواهي و دستورات خدا آشنا شده و سعي ميكنيم به آن چه فرموده عمل كنيم و از آن چه نهي كرده دوري جوييم زيرا مؤمنان راستين تلاوت قرآن را مقدمه عمل ميدانند. امام صادق ـ عليه السّلام ـ تلاوت راستين را عبرت گيري از قرآن، گردن نهادن به اوامر وعمل كردن به احكام آن ميدانند.[6] 
3. 
تشويق به كسب ويژگيهاي لازم جهت بهرهوري از قرآنقرآن هدايت ويژه خودرا مخصوص تقوا پيشگان ميداند.[7] اين پروا پيشگان آراسته به صفتي چون شب زنده داري، خشوع در عبادت، صبر درشدايد، عفو و گذشت، امانت داري، شاكر نعمتهاي الهي و... هستند.[8] تالي قرآن با خواندن اين صفات و تفسيرشان در روايات امامان ـ عليهم السّلام ـ آراسته شدن به اين خصال را طلب ميكند
4. تصميم بر ترك گناهان
هر اندازه دل انسان به زنگار گناه آلوده كرد به همان ميزان از فهم آيات الهي محروم ميشود. آشنايي با موانع فهم قرآن كه در پرتو تلاوت ايجادميشود او را مصمم بر رفع اين موانع نموده. موانع از قبيل جهل[9]، استكبار
[10]، كفر[11]،فسق[12]، ظلم[13]و هوسراني[14]
5. 
استجابت دعا

انس دايمي با قرآن براي قاري شرافتي را فراهم ميآورد كه به حرمت اين هم نشيني و رفاقت نيازهاي معيشتي و مادي اوبرطرف ميشود. امام صادق ـ عليه السّلام ـ از قول خداوند ميفرمايد: هر كس به جاي درخواست از من به ذكر من مشغول شود به او بالاترين مقداري را عطاء خواهم كرد كه بههر كه از من درخواست نمايد عطا ميكنم.[15]
6. 
عامل نورانيت
تلاوت قرآن مايه نورانيت انسان وملكوتي شدن او ميشود رسول اكرم ـ صلّي الله عليه و آله ـ در سفارشي به ابوذرميفرمايد: «عليك بتلاوه القرآن و ذكر الله كثيراً فانّه ذكرٌ لك في السماء و نورٌلك في الارض» بر تو باد به تلاوت قرآن و كثرت ياد خدا زيرا تلاوت قرآن عامل ياد تودر ملكوت و مايه نوراني شدن تو در زمين است
[16].

------------------

[1] . سوره الرحمن، آيات 1 ـ 4
[2] . 
ر.ك: آيت الله جوادي آملي،قرآن در قرآن، ج 1، قم، مركز نشر اسراء، چاپ سوم، آذر 81، ص 23؛ و آيت الله مكارمشيرازي، تفسير نمونه، ج 21، ص 219، تهران، انتشارات دار الكتب الاسلاميه، چاپبيستم، سال 1376
[3] . 
ر.ك: آيتالله جوادي آملي، قرآن در قرآن، ج 1، قم، مركز نشر اسراء، چاپ سوّم، آذر 81، ص 23؛و آيت الله مكارم شيرازي، تفسير نمونه، ج 21، ص 219، تهران، انتشارات دار الكتبالاسلاميه، چاپ بيستم، سال 1376
[4] . 
سوره جمعه، آيه 2
[5] . 
آيت الله مكارم شيرازي، همان، ج 11، ص 402، به نقل از بحارالانوار، ج 92، ص 107
[6] . 
ر.كعلامه طباطبايي، تفسير الميزان، ج اوّل، ص 262، بيروت، مؤسسه الاعلمي 1417 هـ
[7] . 
سوره بقره، آيه 2
[8] . 
براي آشنايي با صفات پروا پيشگانرجوع كنيد به نهج البلاغه، خطبه 193
[9] . 
سوره توبه، 127
[10] . 
بقره، 87
[11] . 
عنكبوت، 47؛ بقره، 74
[12] . 
توبه، 24، 53، 96
[13] . 
اسراء، 82
[14] . 
جاثيه، 23
[15] . 
ر.ك: نقي پورفر، ولي الله، پژوهشي پيرامون تدبر در قرآن،انتشارات اسوه، 74
[16] . 
آيت الله جوادي آملي، تفسير تسنيم، مركز نشر اسراء، چاپ دوّم، سال 1379، صفحه 248.



تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 145
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 15
  • بازدید ماه : 34
  • بازدید سال : 164
  • بازدید کلی : 3,609