loading...
آسانترین ها محلی برای شب نشینی ها
مهدی بازدید : 13 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

عبدالله اوجالان از همان روزهاي شروع، تمامي مخالفان خود را با طروق مختلف از سر راه برداشت كه يكي از آنها، كمال بوركاي بود كه پس از سه دهه دوري از كشورش، بار...

مهدی بازدید : 12 یکشنبه 28 مهر 1392 نظرات (0)
امروز بعد ار کلاس آناتومی با چند تا از دوستان راجع به جزوه ها بحث میکردیم.راجع به مسائلی که کمک کنه تا نمره های بهتری بگیریم و همین ترم اول معدلمون خراب نشه تا بخوره تو ذوق همه!

ولی همونطور که گفتم همه حضور نداشتن که بتونیم نتیجه گیری کنیم و تصمیم نهایی رو بگیریم و قرار شد بحث به فردا موکول بشه

با خودم فکر کردم که از همین امروز و در وبلاگ به تبادل نظر بپردازیم تا فردا بتونیم تصمیم واحدی بگیریم.از طرفی شاید این شروع خوبی برای شرکت همه ی دوستان در وبلاگ و بحث و نظردهی در مورد مسائل کلاس باشد(به امید خدا!)

برگردیم سر بحثمون! سه تا گزینه در برابرمون برای مطالعه درس ها وجود داره که باید یکی رو برای کلاس به عنوان چارچوب کاری تعیین کنیم:

1.شیوه ی فعلی در جزوه نویسی ادامه پیدا کنه و مباحث تکمیلی رو هرکس خودش از کتاب رفرنس مطالعه کنه و تکیه بر جزوه و کتاب رفرنس همزمان باشه(نه فقط بر جزوه)

2.جزوه نویسی فعلی تعطیل بشه! و جزوه ی سال بالایی ها رو بگیریم و برای همه کپی کنیم و هرکس سر کلاس جزوه رو تکمیل یا اصلاح کنه(یعنی عملآ کار گروهی فعلی وجود نداره دیگه)

3.هم جزوه نویسی انجام بشه و هم از خزوات سال بالایی ها برای تکمیل جزوه ی خودمون استفاده کنیم و به کتاب مرجع تکیه نکنیم.(که البته در این روش یکم اضافه کاری میشه و درضمن کیفیت مطالعه کتاب رفرنس رو هم نداره)

البته اگه قرار یه ادامه ی راه فعلی گذاشته بشه باید فکری به حال تصحیح و تکمیل جزوه کنیم.چون به هرحال جزوه نویس بیچاره با این وقت کمی که داره هر قدر هم دقت به خرج بده احتمال اشتباه یا نقص ذر جزوه وجود داره.که البته میتونیم این بخش کار رو از طریق وبلاگ انجام بدیم چون تصحیح مجدد وقت میبره و جزوه دیر به دستمون میرسه.

لطفآ به اینها فکر کنین و کامنت بذارین تا بهترین تصمیم رو بگیریم.در ضمن راجع به همین مشورت های وبلاگی هم نظرتون رو لطفآ بنویسین. البته با ذکر نام :) 


مهدی بازدید : 15 یکشنبه 28 مهر 1392 نظرات (0)
1.روزه

بر روزه عیر غدیر تأکید فراوانی شده است.امام صادق (علیه السلام )فرمود:«روزه داشتن روز غدیر در نزد خداوندبا صد سال حج واجب و حج عمره مقبول برابر است.»بحارالانوار،ج95،ص303.

حافظ ابوبکر خطیب بغدادی در کتاب تاریخ خود با ذکر سند،این حدیث را آورده است:«هر کس روز هجدهم ذی الحجه را روزه بگیرد برای او ثواب شصت ماه روزه نوشته می شود.»تاریخ بغداد،ج8،ص290.

2.افطار دادن

امیرمؤمنان علی(علیه السلام )می فرمایند:«هر کس مؤمنی را در روز غدیر افطار دهد مثل این است که ده (فئام)را افطاری داده است».شخصی پرسید فئام چیست؟حضرت فرمود:«صدهزار پیامبر و صدیق و شهید.»المراقبات:ص483.

3.دیدو بازدید با برادران مؤمن

امام صادق (علیه السلام )فرمودند:«عید غدیر،روزی است که رسول خدا(علیه السلام )،علی(علیه السلام ) را به عنوان پرچم دار برای مردم برگزید و فضیلت او را در این روز آشکار کرد و به عنوان جانشین خود معرفی نمود و به عنوان سپاس گذاری ،آن روز را روزه گرفت،آن روز ،روز روزه گرفتن و نیایش کرد،طعام دادن،و به دیدار برادران دینی رفتن است.آن روز ،روز جلب خشنودی خدای مهربان و به خاک مالیدن پوزه شیطان است.»وسایل الشیعه،ج7،ص328.

4.نماز

درباره اهمیت نماز دز شب و روز عید غدیر روایات فراوانی آمده است و در شب عید غدیر نمازی وارد شده که دوازده رکعت دارد.                                                                                                                   در روز عید غدیر هم،نزدیک ظهر نمازی با دورکعت خوانده می شود که بعد از حمد،سوره توحید،قدر و آیِة الکرسی ده بار خوانده می شود و ثواب آن معادل با یک صدهزار حج واجب یک صد هزار عمره است و نمازگزار حاجاتی از حاجتهای دنیا وآخرت از خدا نمی خواهد،مگر اینکه خدا با آسانی آن خواسته را برآورده کند.المراقبات:ص489.

5.زیارت امیرمؤمنان(علیه السلام )

یکی ا زاعمال مخصوص روز غدیر زیارت امیرمؤمنان(علیه السلام ) از نزدیک و دور است که از مام هادی(علیه السلام ) بیان شده است.همچنین امام رضا(علیه السلام )می فرماید:«...هر جا که هستی سعی کن که د رروز غدیر خود را نزد قبر مطهر حضرت امیرمؤمنان(علیه السلام )برسانی،چرا که خدا در این روز از هر زن و مردبا ایمانی گناه شصت سال را می آمرزد.»از بهترین زیارت های حضرت امیرمؤمنان(علیه السلام )در این روز زیارتـامین اللّه »است.

6.شکرگذاری و صلوات

امام صادق (علیه السلام )می فرمایند:«در روز غدیر خدا را بخاطر نعمتی که به شما داده است ،سپاس گذاری کنید.»همچنین روایات فراوانی از امامان درباره صلوات فرستادن در این روز نقل شده است.المراقبات،ص490.

7.عمل صالح و صدقه دادن

براساس روایات اهل بیت عمل نیک در این روز به عمل هشتاد ماه برابری میکند و با کفاره شصت سال ،همتراز است.بنابراین صدقه دادن در روز غدیر از مستحبات مؤکد می باشد و به عنوان بهترین عمل شمرده می شود،

 امیرمؤمنان علی(علیه السلام )می فرمایند:«فضیلت یک درهم که در روز غدیر داده شود ،بافضیلت دویست هزار درهم برابر است.» الغدیر:ج1،ص284.

8.کمک کردن به مؤمنان و برآورده کردن نیازهای آنان

امیرمؤمنان علی(علیه السلام )می فرمایند:«باید در این روز ثروتمند به تهیدست و توانا به ناتوان کمک کند.»

9.گذشت و آشتی کردن و با هم برادر شدن

10.احسان کردن و هدیه دادن

درحدیثی از امیرمؤمنان علی(علیه السلام )به این مضمون آمده است که نیکی و احسان در این روز موجب افزایش مال و ثروت وپایداری دوستان میان شما خواهد شد.بحاالانوار:ج95،ص302.





مهدی بازدید : 12 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)

بابک زنجانی دروغ گفته بود!

بابک زنجانی در سلسله داستان‌های دنباله‌دار خود از چگونگی میلیاردر شدن به یک نام اشاره کرده است. محسن نوربخش رئیس کل فقید بانک مرکزی.  زنجانی مدعی است در مسیر کاری خود برخورد با مرحوم نوربخش موجب شده کارمزدی 17 میلیون‌تومانی به دست آورد.

  بابک زنجانی در سلسله داستان‌های دنباله‌دار خود از چگونگی میلیاردر شدن به یک نام اشاره کرده است. محسن نوربخش رئیس کل فقید بانک مرکزی. زنجانی مدعی است در مسیر کاری خود برخورد با مرحوم نوربخش موجب شده کارمزدی 17 میلیون‌تومانی به دست آورد. در آن زمان به طور متوسط قیمت آپارتمان در تهران حداکثر 170 هزار تومان بوده است.

 

زیرا آقای میلیاردر می‌گوید با این پول در خیابان میرداماد یک دفتر خریده است. گزارش مرکز آمار نیز نشان می‌دهد قیمت خرید یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران به طور متوسط 160 هزار تومان بوده است. با این حساب آقای میلیاردر توانسته با یک تومان کارمزد برای فروش هر دلار در بازار آزاد، سود 17 میلیون‌تومانی به دست بیاورد.

 

سودی که به گفته او با لطف خدا حاصل شده و از قبل آشنایی با مرحوم نوربخش. زیرا او در دوران سربازی راننده وی بوده و دکتر نوربخش پس از سربازی به او اعتماد کرده و زنجانی را در کنار چند تن دیگر رابط بانک مرکزی برای تزریق ارز به بازار قرار داده است.

آیا آقای نوربخش راننده‌ای به نام بابک زنجانی داشته است؟
یزدان‌پناه، سال‌های سال رئیس دفتر مرحوم نوربخش در وزارت اقتصاد و بانک مرکزی بوده است. شخصی که نزدیک‌ترین ارتباط کاری را با او داشته است و بدون شک کسی را که قریب به دو سال راننده رئیس کل بوده و نامه در کارتابل وی قرار می‌داده از یاد نمی‌برد.

 

یزدان‌پناه با صراحت می‌گوید: مرحوم نوربخش هیچ‌گاه راننده‌ای به نام بابک زنجانی نداشته است. حسن معتمدی مدیر سیاست‌ها و مقررات ارزی نیز یک گام جلوتر از یزدان‌پناه قدم بر‌می‌دارد.  او می‌گوید: راننده رئیس کل بانک هیچ‌گاه سرباز نبوده است و چهره‌هایی که این مسوولیت را داشتند، تماماً چهرهای جا‌افتاده بودند.

 

اما شاید نکته کلیدی را محمد‌رضا شجاع‌الدینی معاون اداری و مالی پیشین بانک مرکزی بیان کرده است.  او می‌گوید پس از آنکه این ادعا را شنیده با توجه به آنکه تصویر چاپ‌شده از بابک زنجانی برایش غریب بوده از دوستانش در معاونت مالی و اداری خواسته تا سابقه بابک زنجانی را در این بانک بررسی کنند.  پاسخ معاونت مالی و اداری جالب بوده است: هیچ‌گونه سابقه‌ای از بابک زنجانی در کارگزینی بانک مرکزی وجود ندارد.

 

گرچه با رد ادعای اول بابک زنجانی مبنی بر آنکه راننده زنده‌یاد نوربخش بوده است، ادعای دوم نیز رد می‌شود اما محمد‌جواد وهاجی قائم‌مقام بانک مرکزی حرف آخر را زده است.  در دوران مرحوم نوربخش کمیته تزریق ارز به بازار زیر نظر او فعالیت می‌کرده است. بنابراین او تمامی چهره‌هایی که رابط بانک مرکزی بوده‌اند به خوبی می‌شناسد. 

 

آقای وهاجی می‌گوید: به هیچ وجه شخصی به نام بابک زنجانی را نمی‌شناسد. بدبیارهای آقای میلیاردر تمامی ندارد، پس از دو میلیارد دلار پول نفتی که به وزارت نفت نیامده، ریزش گود ایران زمین، باز شدن پای باشگاه راه‌آهن به رشوه به داوران و ... تکذیب ادعای نقطه آغاز پولدار‌ شدن او اتفاق تازه‌ای به حساب می‌آید.

 

اما این اتفاق با دیگر بدبیاری‌ها فرق دارد.  شاید بازگشت پول وزارت نفت به بهانه تحریم طول بکشد، خانه‌های اطراف گود ایران زمین را با پول بخرد، در ماجرای رشوه خود را کنار بکشد اما در این ماجرا پس از تکذیب مدیران مرحوم نوربخش باید اثبات ادعا کند.

 

آقای پولدار اگر سندی نداشته باشد این بار نه بهانه می‌تواند بیاورد نه پولش چاره‌ساز است. حتی اگر خانواده نوربخش اعاده حیثیت نکند یا بانک مرکزی اقدام قانونی انجام ندهد زنجانی با بحران هویت روبه‌رو است.  او چگونه توانسته صاحب این موقعیت شود؟ مردی که تلاش کرده بود با دو گفت‌و‌گو مسائل پیرامون خود را شفاف کند دوباره به کانون ابهام باز خواهد گشت./


مهدی بازدید : 24 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)
در کشور ما به شهرهای بزرگ 1 میلیونی و بالاتر کلان شهر اطلاق می شود. این تعریف در جوامع علمی و دانشگاهی و سازمان ها نیز رواج دارد. اما مطابق تعریف کلانشهر ( megalopolis ) مجموعه ای از حداقل دو مادر شهر ( در کشور حداقل جمعیت را می توان 1000000نفر لحاظ کرد ) و چندین شهر کوچک و متوسط در میان این دو شهر می باشند که ارتباط تنگاتنگی در زمینه های مختلف دارند( برای مطالعه می توان به کتاب دیدگاه های نو در جغرافیای شهری ، تألیف زنده یاد شکویی مراجعه کرد ). حال اگر تعریف فوق را ملاک قرار دهیم ، نمی توان به صراحت شهرهای بزرگ کشور مثل مشهد و حتی تهران را کلانشهر قلمداد کرد. حتی اگر تهران را با کرج یا اسلامشهر هم در نظر گیریم باز هم نمی توان یک کلانشهر را متصور شد. چون ارتباط دوسویه و قوی بین این سه شهر وجود ندارد و در حقیقت ارتباط یک طرفه و به سمت تهران است چون حوزه نفوذ آن بسیار گسترده تر است و کرج و اسلامشهر استقلال زیادی از لحاظ درآمدو بخصوص شغل ندارند و در ضمن تهران به تنهایی هم نمی تواند یک کلان شهر باشد چون باید یک شهر بزرگ دیگری نیز با آن ارتباط دوطرفه داشته باشد. بنابراین باید بجای کلان شهر واژه مادرشهر را به این شهرها اطلاق کرد که البته نام گذاری کلان شهر بیشتر برای بزرگ جلوه دادن این شهرها توسط مراجع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.


مهدی بازدید : 17 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)


می روم با زخم هـــــایی مانده از یک سال سرد


آن همه برفی که آمـــــد آشـــــــیانم را شکست


می روم اما نگویــــــــی بی وفــــــا بود و نمــــاند


از هجوم سایه هــــا دیگر نگــــــاهم خسته است


راســــــتی : یادت بمــــــــاند از گـناه چشم تو


تاول غــــــربت به روی باغ احســــــاسم نشست


طـــــــرح ویران کـــردنم اما عجیب و ســــــاده بود


روی جلد خاطــــراتم دست طوفــــــان نقش بست




تعداد صفحات : 15

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 145
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 32
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 40
  • بازدید ماه : 59
  • بازدید سال : 189
  • بازدید کلی : 3,634